فقط صرف اینکه شما کتاب جدیدی نوشتید ، مورد استقلال قرار گرفتن و فروش آن تضمین شده نمیباشد، پس اگر شغل اصلی شما نویسندگی است به فروش رفتن کتاب برایتان اهمیت دارد باید با روش های نوین بازاریابی کتاب آشنا شوید تا بهترین فروش را برای کتابتان به ارمغان بیاورید. لازم به تذکر است ، توجه به این موضوع و چیدن استراتژی برای بازاریابی کتاب باید قبل از چاپ کتاب صورت پذیرد. روش هایی که نشر متخصصان در ادامه برای شما توضیح خواهد داد برای کتاب های مختلف است از جمله: 🟥 بازاریابی کتاب کودک 🟥 بازاریابی کتاب شعر 🟥 بازاریابی کتاب صوتی 🟥 بازاریابی کتاب PDF 🟥 بازاریابی کتاب داستان
بهترین روش بازاریابی کتاب برای نویسندگان چیست ؟
هیچ کتابی به طور اتفاقی و از ابتدا پرفروش نیست. فروش کتاب نیز مانند سایر محصولات به بازاریابی و معرفی نیاز دارد. اگر شما نویسنده کتاب هستید، بدون شک بیشترین انگیزه را برای بازاریابی کتاب خودتان دارید. نشر متخصصان در این مقاله به چند روش ساده برای بازاریابی کتاب میپردازد
تکنیک های فروش کتاب شما
استراتژی های بازاریابی کتاب که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت :
🟥 بازاریابی در شبکه های اجتماعی 🟥 تشکیل یا استفاده از تیم بازاریابی 🟥 تاثیر قیمت کتاب 🟥ساخت وبسایت 🟥 کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها 🟥چاپ کتاب در انتشارات خوب
تکنیک های فروش کتاب شما
استراتژی های بازاریابی کتاب در شبکه های اجتماعی داشتن برنامه و بررسی کارهایی که برای فروش کتاب باید انجام دهید ، راه شما را برای ادامه کار و فعالیت روشن تر میکند. با برنامه پیش رفتن باعث میشود تلاش و زمان شما نتیجه بخش و سودآور باشد. ما به عنوان یکی از انتشارات برتر ایران و داشتن تجربه کافی در زمینه چاپ کتاب ، میدانیم که چه عواملی ببشترین تاثیر را در فروش و بازاریابی کتاب خواهد داشت. استراتژی های بازاریابی کتاب در شبکه های اجتماعی پر مخاطب را در جدول زیر آورده ایم : نمایش ۱ تا ۶ از مجموع ۶ مورد
پلتفورم بازایابی
راهکار
توئیتر Twitter
– استفاده از هشتگ های مرتبط – ارسال توییتهای مناسب برای افزایش فروش – ارتباط گرفتن با کاربران – جستجوی هشتگ های مشترک برای پیدا کردن مخاطبان
اینستاگرام Instagram
– استفاده از هشتگ مرتبط – ارسال عکس های مربوط به محتوای کتاب – ارتباط گرفتن با کاربران – برای افزایش تعامل ، در استوری و پست سؤال مطرح کنید – جستجوی هشتگ های مشترک برای پیدا کردن مخاطبان
فیس بوک Facebook
– ساخت صفحه برای کتاب یا نویسنده – ارسال محتوای ویدیویی – برای پاسخ به سؤالات یا بحث درباره کتاب لایو برگزار کنید – ارسال پست های وبلاگی با حمایت از موضوع / ایده ها / کتاب شما
Pinterest
– پین هایی را ایجاد کنید که به وب سایتتان لینک داده شود – مطالبان را در درسته بندی مرتبط به اشتراک بگذارید – عکس و اینفورگرافی های مناسب برای محتوای خود ایجاد کنید – پین ها را با کلمات کلیدی بهینه کنید – به گروه ها بپوندید – با دیگران ارتباط برقرار کنید
لینکدین LinkedIn
– تاپیک های مرتبط با کار خود ایجاد کنید – به اشتراک گذاری محتوا و آمار های جذاب – به اشتراک گذاشتن پست های وبلاگی از ایده ها و موضوعات خود – با بزرگان صنعت خود ارتباط برقرار کنید
وب سایت شخصی
– ایجاد یک وب سایت – یک وبلاگ با پست های مربوط به موضوع اصلی در سایتتان درست کنید – باشگاه مشتریان ایمیلی داشته باشید – به روزباشید
تشکیل تیم بازاریابی کتاب
کارتیمی در همه امور باعث بهتر و سریع تر پیش رفتن روند موفقیت میشود ، درصورت داشتن بودجه کافی استفاده از خدمات یک تیم شتاب دهنده و آژانس دیجیتال مارکتنیگ میتواند کار شما را با تضمین موفقیت راحت و سریع پیش ببرد.
منظور از تیم شتاب دهنده چیست؟
تیم شتاب دهنده معمولی گروه از افراد هستند که در زمینه رشد کسب و کار ها فعالیت میکنند ، این افراد با داشتن مهارت و تجربه کافی میتوانند رشد و فروش هر موضوعی را سبب شوند ، کافی است با توجه به بودجه خود با یکی از این تیم ها در نزدیکی خود ارتباط بگیرید و بازاریابی و فروش کتابتان را به آنها بسپارید.
نحوه قیمت گذاری کتاب
یکی از مهمترین عوامل موفقیت در فروش کتاب ، نحوه قیمت گذاری آن است. برای اینکه دریابید که چگونه کتاب خود را برای فروش بیشتر و موفقیت قیمت گذاری کنید ، به این نکات توجه کنید. ۱- اگر مخاطب قابل توجهی دارید ، توصیه می کنیم کتاب خود را با قیمت زیر ۱۰۰ تومان بفروشید و بعد از گذشت حدود یک هفته قیمت آن را افزایش دهید. ۲- برای نویسندگانی که بار اول کتاب مینویسند ، توصیه میشود از خدمات تبلیغات رایگان سایت های فروش کتاب استفاده کنند. اگرچه شما کتاب خود را به صورت رایگان در این سایت ها قرار نمیدهید اما میتوانید مطمئن باشید که کتاب شما در صفحات دیگر نویسنده ها با موضوع مرتبط شما در معرض دید مخاطبین قرار خواهد گرفت.
ساخت وبسایت برای کتاب
تصور کنید روزی از سرکار به خانه برمیگردید و میبینید خانه شما دیگر در جای خود نیست و از بین رفته ! این شرایط دقیقا مانند این میماند که فروش کتاب شما وابسته به دیگر پلتفورم ها و سایت ها باشد و شما خود به عنوان یک نویسنده یا ناشر وبسایتی نداشته باشید. خیلی از نویسندگان اهمیت داشتن وبسایت شخصی را رد میکنند و تصورشان این است از دیگر راه های آنلاینو شبکه های اجتماعی میتوانند کتاب خود را برای همیشه به فروش برساند . همان طور که در بخش هایی اول مقاله ذکر کردیم ، استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از راه هی تاثیرگزار در افزایش فروش کتاب میباشد ، اما اینکه صرفا متکی به این شبکه ها باشید کار درستی نیست . زیرا مدیریت هیچ شبکه و وبسایت فروشگاهی به طور مستقیم با شما نیست و ممکن است روزی به هر دلیلی تمامشان از بین برود ، پس بهتر از این نکته را همیشه گوشه ذهن خود داشته باشید و علاوره بر استفاده از این شبکه ها ، سایت رسمی و شخصی خود را هم داشته باشید .
روش های استفاده از سایت برای بازاریابی کتاب :
صفحه اختصاصی برای هر کتاب خود در سایت بسازید. 🟥 ارسال پست اطلاع رسانی درباره کتاب های آینده تان 🟥 یک تایمر شمارش معکوس برای تاریخ انتشار کتاب ایجاد کنید 🟥 از وبسایت به دیگر سایت هایی که کتاب شما در آنجا به قروش میرسد لینک بدهید : مثل آمازون 🟥 ساخت ویدیو درباره کتاب و انتشار آن در وبسایت 🟥 ایجاد باشگاه مشتریان وبسایت و ارتباط گرفتن بت آنها از طریق ایمیل 🟥 اگر کسی بازخورد خوبی به شما داده است ، از آنها تشکر کردهو بخواهید دیگر کارهایتان را نیز دنبال کنند.
کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها
وقتی صحبت از رشد فروش کتاب میشود ، بدون تردید نظر افردی که آنرا تایید کنند خیلی مهم است ، حال اگر این افراد جزو کسانی باشند که در چشم مخاطبان شما محبوب و دوست داشتنی باشند ، تاثیرگزاری حرف هایشان بیشتر میشود.
اینفلوئنسر چیست؟
اینفلوئنسرها می توانند پادکست های معروف ، وبلاگ نویسان و یا افراد محبوب در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام وحتی مجله های خبری باشند. در واقع انفلوئنسر یک شخص یا بستر قوی است که وقتی به چیزی توجه نشان میدهد ، توجه افراد زیادی را نیز به دنبال خود به آن موضوع جلب میکند. مثلاً در مورد کتاب وقتی یک شخص اینفلوئنسر ، کتابی را تایید میکند و به مخاطبین خود توصیه میکند که آن کتاب را حتما بخواهند ، تعداد زیادی از مخاطبین به دلیل اینکه او و سبک زندگی اش را دوست دارند ، تمام تلاششان را میکنند که کتاب معرفی شده را خریده و مطالعه کنند. اینفلوئنسرها اعتماد مخاطبین خود را در درازمدت بدست آورده اند و میتوانند تاثیر زیادی در فروش و معرفی هر محصول و یا حتی جهت گیری های فکری مخاطبین خود داشته باشند. پس کتاب خود را با آنها به اشتراک بگذارید و بپرسید که میتوانند آنرا معرفی کنند یا خیر .
نحوه فروش کتاب به صورت امانی
فروش و به اشتراک گذاشتن کتاب روش های مختلفی دارد. معروف ترین این روش ها وجود کتابخانه های عمومی و نسخه های الکترونیکی کتاب هاست. طرح ” جا گذاشتن کتاب ” و هدیه امانی هم در همین راستا هستند. شما با به اشتراک گذاشتن کتاب با دیگران انها را ترغیب به کتابخوانی میکنید، بدین صورت شخص به مطالعه عادت میکند و برای رفع نیاز خود به کتاب، به خرید منظم کتاب روی می اورد. دو فرد A و B را در نظر بگیرید که هر یک ماهانه یک کتاب خریده و مطالعه میکنند. سرانه مطالعه برای این افراد ۱ کتاب در ماه است. در صورت استفاده از این طرح در ماه اول، A و B هریک جداگانه کتابی را تهیه نموده و میخواند، در ماه دوم نیز هر یک کتابی را جداگانه خریده و مطالعه میکنند و علاوه بر ان کتاب های ماه قبل را به یکدیگر میدهند. سرانه مطالعه در این حالت ۲ برابر میشود
تبلیغ کتاب در اینترنت
یکی از راه های خوب تبلیغ کتاب در اینترنت ، ساخت و طراحی سایت و استفاده از خدمات سئو و بهینه سازی ، بدون شک کتاب در فضای وب نیاز به دیده شدن در قالب یک وبسایت دارد تا دیده شود و کاربران بتوانند آنرا به صورت فیزیکی و یا pdf خریداری کنند.برای این کار میبایست ابتدا یک وب سایت طراحی کرد. شاید بپرسید چرا از ابتدا فعالیت خود را با اینستاگرام و یا تلگرام آغاز نکنیم؟ همانطور که میدانید، شبکه های اجتماعی پایدار نبوده و ممکن است با گذر زمان محبوبیشان را از دست بدهند.
چاپ کتاب در انتشارات معروف
اخرین روشی که در این مقاله جهت بازاریابی کالب به شما معرفی خواهیم کرد ، استفاده از خدمات انتشارات معروف و برتر ایران است . خیلی مخاطبین به انتشاراتی که کتاب را چاپ کرده اهمیت زیادی میدهند ، در حدی که کتاب های جدید خود را برای مطالعه از بین تازه چاپ شده هایانتشارات محبوب خود انتخاب میکنند. پس انتخابات یک انتشارت خوب و پرمخاطب تاثیر زیادی در فروش کتاب شما خواهد داشت . منبع: https://www.motekhassesan.com/book-advertising-and-marketing/
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مرکز رسانه شیرازه " است. بر اساس ماده بیست و سه قانون حمایت از حقوق مولفان، کلیه آثار ارائه شده در سایت با مجوز از صاحب امتیاز اثر میباشد.