نهمین دوره از پویش کتاب‌خوانی «کتاب‌قهرمان» با محوریت کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» آغاز شد.

کتاب «سلول‌های بهاری»؛ خاطرات تولید و توسعه سلول‌ های بنیادی در ایران به روایت حسین بهاروند، توسط انتشارات «راه یار» تجدیدچاپ و روانه بازار نشر شد.

استقبال مخاطبان از پویش، میزان فروش مجموعه «قهرمان من» را به 120هزار جلد رساند.

کتاب کودک «قهرمان به شکل خودم» به نویسندگی و تصویرگری کلر ژوبرت و توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «ستاره‌ها چیدنی نیستند» با همکاری مشترک مرکز رسانه‌ای شیرازه و دفتر نشر معارف از چهاردهم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

کتاب «اصحاب امام زمان در عصر ظهور» به قلم «آیت الله نجم الدین طبسی» توسط انتشارات جمکران روانه بازار نشر شد.

کتاب «برسد به دست حاج قاسم» توسط انتشارات روایت فتح راهی بازار نشر شد.

مراسم رونمایی و بازخوانی از ۲۲ عنوان کتاب صوتی و رادیویی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مدیرعامل انتشارات روایت فتح و جمعی از هنرمندان و نویسندگان برگزار شد.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی در راستای تعامل و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
بعد از کتاب بی نام پدر، «به نام مادر» نوشته سید میثم موسویان به همت انتشارات جمکران روانه بازار نشر شد.
انتشار چاپ ششم صحیفه سجادیه با ویراستاری جدید و روان سازی استاد صفایی بوشهری با متن چهاررنگ و جلد طلاکوب توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت انجام شد.
زندگینامه شهید داوود نریمیسا به نام «بلاگردان» که توسط خانم طاهره ولی‌پور تدوین شده بود، بعد از رونمایی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به چاپ دوم رسید.

انتشارات کتابستان معرفت، جدیدترین کتاب حدیثی درباره فضیلت‌های زیارت امام حسین علیه‌السلام را با نام «در طلب کوی دوست» منتشر کرد.

کتاب «دیده‌بان صبح؛ نگران عصر» از مجموعه آثار نشر خط مقدم با طرح جلدی متفاوت از آثار حوزه فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس روانه بازار نشر شد.

یک منتقد ادبی درباره نقاط قوت کتاب «سفر صبح» گفت: کتاب، شروع بسیار خوبی دارد و مخاطب با رمانی روبه‌رو می‌شود که سراسر دلهره و اضطراب است. کلاً فضای اصلی اثر خوف و دل‌نگرانی است که با شخصیت همسر شهید این مسأله پررنگ می‌شود.

محمدقائم خانی در یادداشتی به معرفی کتاب «غمسوزی» به عنوان یکی از آثار موفق در حوزه رمان فلسفی که اخیراً منتشر شده، پرداخته است.

کتاب «دو امام مجاهد» توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ یازدهم رسید.

کتاب« زمین‌های مسلح» نوشته گل علی بابایی شامل کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمدرسول الله در عملیات‌های والفجر مقدماتی و یک به زودی توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر می‌شود.

کتاب «چهارده گام تا بهشت» نوشته سید یوسف پوریزدان پرست توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شد.

مجموعه دوجلدی «جلوه‌های لاهوتی (شرح زیارت جامعه کبیره)» اثر آیت‌الله محمدباقر تحریری به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۱۷۴۴ صفحه به چاپ رسید.

رمان «نگهبان سرو» به قلم «فاطمه نفری» توسط انتشارات کتاب جمکران در 83 صفحه و به قیمت 30 هزارتومان چاپ و وارد بازار نشر شد.

ترجمه کتاب «تاریخ سری امامت» اثر جواد افشار به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تاکنون 25 اثر در حوزه عاشورا‌پژوهی منتشر کرده است..

مصطفی چمران یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران است که حکم وزارتش را از امام خمینی (ره) دریافت کرد و در سال اول دوران دفاع مقدس نقش بارزی داشت تا اینکه در نهایت با خمپاره دشمن بعثی به شهادت رسید.

کتاب «نور جاوید: زندگی‌نامه شهید جاویدالاثر اصغر مبارکی» اثر زهراسادات امیری توسط انتشارات دارخوین منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقه کتابخوانی ویژه ماه مبارک رمضان با محوریت کتاب «کهکشان نیستی» توسط مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات فیض فرزان که از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده، تا ۲۱ خرداد تمدید شد.

کتاب «کهکشان نیستی»، روایتی از زندگی آیت‌الله قاضی طباطبایی چندی است مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفته است و بسیاری به معرفی آن در فضای مجازی پرداخته‌اند.
نشست روایی با موضوع «روایت خط مقدم از حاج قاسم» با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی و انتشارات خط مقدم برگزار شد. در این نشست مرتضی سرهنگی، محمدعلی آقامیرزایی و محبوبه عزیزی حضور داشتند.
.دوازدهمین پویش پویا با محوریت کتاب «ماجراهای گربه کوچولوی سفید» نوشته جف ورینگ با ترجمه‌ دکتر سارا سیدناصری آغاز شد.
 

ناشران حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بعد دو سال از برپایی مجدد نمایشگاه حضوری تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا حضوری پررنگ و موثر در نمایشگاه سی و سوم کتاب داشته باشند.

کتاب کهکشان نیستی فرم عمومی دارد و ظرفیت این را داراست که بدون حمایت فرد یا گروه خاصی از آن دیده شود و راه خود را برود.

چهارمین نشست طعم کتاب با محوریت کتاب «پشتونستان و خط دیوراند»، در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

مسابقه بزرگ کتابخوانی «حوض خون»؛ کتاب تقریظ شده رهبر معظم انقلاب با جوایز ارزنده و میلیونی توسط انتشارات «راه یار» برگزار می‌شود.

مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «کهکشان نیستی» از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز به‌کار می‌کند.
مژده لواسانی با حضور در خبرگزاری تسنیم به خوانش بخشی از کتاب تحسین‌شده «حوض خون» پرداخت. رهبر معظم انقلاب این کتاب را «حیرت‌آور» توصیف کرده‌اند.
کتاب «عشق اگر سایه خواست من هستم»، داستانی از شیعیان امام موسی‌کاظم(ع) به قلم سید‌مهدی شجاعی برای مخاطب نوجوان منتشر شد.

چاپ نهم «دشمن شدید»؛ جریان‌شناسی انحراف در تاریخ با محوریت یهود اثر حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

سه جلد اول کتاب «برشانه های اقیانوس» اثر علی رهبر توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوم رسیدند.

مجلس ترحیم زنده‌یاد سعید تشکری نویسنده مطرح کشور فردا جمعه 22 بهمن در مشهد برگزار می‌شود.

 

کتاب «همسران زمینی و سرداران آسمانی (رفتارشناسی فرماندهان شهید دفاع مقدس در خانواده)» اثر رضا آبیار توسط مؤسسه بوستان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «مادرم زاغچه» نوشته فرزانه رحمانی توسط انتشارات فاطمی (کتاب‌های طوطی) راهی بازار نشر شد.

«روان‌شناسی اینترنت»، نوشته نرگس شفاف توسط انتشارات کتابستان منتشر شد.

دو کتاب جدید با عناوین «یک راز درازیلایی» و «جادوک‌های مثلث شیطان»، نوشته اعظم سبحانیان توسط مؤسسه انتشارات قدیانی منتشر شد.

کتاب «اینترنت با مغزهای ما چه می‌کند» نوشته نیکلاس کار و ترجمه عابده میرزایی توسط انتشارات کتابستان منتشر شد.

دوازدهمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «پویا» با محوریت مجموعه کمیک استریپ «ایلیا؛ تولد یک قهرمان»، اثری از امین توکلی، ویژه نوجوانان آغاز به کار کرد.

 

«مغز کودک من» سوژه مسابقه کتابخوانی شد

یازدهمین دوره مسابقه کتابخوانی «پویا» با محوریت مجموعه کتاب «مغز کودک من» ویژه پدران و مادران آغاز به کار کرد.

رونمایی از 3 کتاب گویا همزمان با فرارسیدن 9 دی

آیین رونمایی از کتاب‌های گویای سه‌گانه ماجرای دشت مرموز که شامل کتاب‌های ملکه موش‌ها، بازی بازی‌ها و جشن خرگوش‌هاست در سالن کنفرانس معاونت صدا برگزار شد.

کتاب «تنها گریه کن» بدون کاغذ دولتی به چاپ هفتاد و دوم رسید

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری ۷۵ ویژه‌برنامه به‌مناسبت هفته کتاب در استان خبر داد.

توسط انتشارات راه‌یار؛ کتاب «امام؛ فراتر از مرزها» چاپ شد/امام خمینی از نظر دیگران

کتاب «امام؛ فراتر از مرزها» با گردآوری و تدوین پژمان عرب و نرگس‌سادات مظلومی به‌تازگی توسط انتشارات راه‌یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

مسابقه کتابخوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» آغاز شد

ششمین دوره مسابقه کتابخوانی کتاب قهرمان با محوریت کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، زندگی‌نامه خودنوشت سردار شهید قاسم سلیمانی با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات مکتب حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

این کتاب‌ها را در روز دانشجو بخوانید

مجمع ناشران انقلاب اسلامی همزمان با روز دانشجو در بسته‌ای پیشنهادی اقدام به معرفی عناوینی متناسب با این روز کرده است.

«هنر از دریچه نظریه» منتشر شد/دیدگاه‌های متفکران درباب هنر

کتاب «هنر از دریچه نظریه» درسگفتارهایی پیرامون نظریه و نقد در هنر نوشته مهدی انصاری توسط انتشارات روزبهان منتشر و راهی بازار نشر شد.

روستایی که نان نداشتند، اما نان سال‌های جنگ را پختند

چاپ دوم از مجموعه دو جلدی «فردا رو می‌سازیم» با نگاهی به حضور زنان در امر پشتیبانی جنگ و کارزار مقابله با کرونا توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

روستایی که نان نداشتند، اما نان سال‌های جنگ را پختند

چاپ دوم از مجموعه دو جلدی «فردا رو می‌سازیم» با نگاهی به حضور زنان در امر پشتیبانی جنگ و کارزار مقابله با کرونا توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

استقبال از یک عاشقانه مادرانه/ کتابی که رهبر انقلاب آن را «عالی» توصیف کردند

کتاب «تنها گریه کن»؛ خاطرات مادر شهید محمد معماریان، با استقبال مردمی به چاپ بیست و سوم رسید. چاپ جدید با تقریظ رهبر انقلاب منتشر می‌شود.

رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن»

یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با تقدیر از نقش والای مادران شهدا در روز ۳۰ آبان‌ماه برگزار و از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن» رونمایی خواهد شد.

گذر مسابقه کتابخوانی «پویا» به «ورود ممنوع» افتاد

دهمین دوره پویش کتاب‌خوانی پویا، ویژه گروه سنی کودک، با کتابی از انتشارات علمی و فرهنگی با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و شبکه‌های پویا و نهال آغاز شد.

هادی فردوسی ۱۰ شعر کودک پیرامون کتاب سرود

هادی فردوسی شاعر مطرح استان فارسی اخیرا ۱۰ شعر کودک با موضوع کتاب سروده است.

فاطمه سادات میرعالی با مهر مطرح کرد؛ تقریظ رهبری نبود «حوض خون» هم مثل خیلی از آثار دیده نمی‌شد

نویسنده کتاب «حوض خون» می‌گوید تمام خبرهای مهم معطوف مراکز استان‌ هستند و کمتر به شهرستان‌ها پرداخته می‌شود و اگر تقریظ رهبری روی این کتاب نبود مثل خیلی از کتاب‌های دیگر نادیده گرفته می‌شد.

برنامه‌های روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»

دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به نام «روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است. همزمان با نخستین روز هفته کتاب به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، جهاد دانشگاهی، انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و موسسه فرهنگی آبتین رسانه ایرانیان به تفکیک ‌برنامه‌هایی را برگزار می‌کنند.

هدیه کانون پرورش فکری به کودکان در هفته کتاب

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های خود در ایام بیست و نهمین دوره هفته کتاب را اعلام کرد. تخفیف ۲۵ درصدی برای خرید کتاب از جمله این برنامه‌هاست.

وعده صفرشدن تعداد شهرهای بدون کتابخانه به دلیل تحریم و گرانی محقق نشد/ تلاش برای افتتاح کتابخانه‌‌های مرکزی قم و رشت تا پایان سال

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این مطلب که در سال‌های اخیر به طور معمول، سالانه 90 تا 100 کتابخانه در کشور افتتاح شده است، تحریم و گرانی اقلام ساختمانی را مانع اصلی کُندشدن این روند خواند.

" مسافر آگوست" راوی مصائب برادر بودن است.

«مسافر آگوست»، راوی مصائب برادربودن است و نشان می‌دهد که معجزه دوست‌داشتن در هر نسبتی که قامت ببندد، می‌تواند کلمات را به تعظیم وادارد.

پدران و پسران به روایت خرگوش ها

«ببین چقدر دوستت دارم»؛ همین عنوان متفاوت برای جذب مخاطب نوجو کافی است؛ حال آنکه با پدیدآوران و البته ناشری حرفه‌ای مواجهیم.

اجرای ۷۵ ویژه برنامه در استان بوشهر همزمان با هفته کتاب

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری ۷۵ ویژه‌برنامه به‌مناسبت هفته کتاب در استان خبر داد.

درمیان جنگ جن و پری

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری ۷۵ ویژه‌برنامه به‌مناسبت هفته کتاب در استان خبر داد.

زندگی‎نامه کامل سردار سلیمانی به زودی منتشر می‌شود

کتاب «سرباز؛ قاسم سلیمانی، زندگی‎نامه کامل سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی» نوشته مصطفی رحیمی از سوی «انتشارات خط مقدم» به زوی منتشر می‌شود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مرکز رسانه شیرازه " است. بر اساس ماده بیست و سه قانون حمایت از حقوق مولفان، کلیه آثار ارائه شده در سایت با مجوز از صاحب امتیاز اثر می‌باشد.‏